4 Kasım 2018 Pazar

Burjuva köpeğim olur

Zenginlik şımarıklığı diye bir olgu var. Yani sırf gelir düzeyi sizden yüksek diye kültürel olarak sizden düşük birinin elitist takılıp küçük görme havaları anlaşılır gibi değil.

Bu adam babası cebinde beş kuruşsuz köyünden kalkıp İstanbul’a göç ettiğinde benim aile büyüklerim kervanlar ile İpek yolunda ticaret yapan adamlardı. Ha bana onların servetlerinden kala kala fincan takımı ile aile görgüm kaldı o ayrı.

Bunlarla takılmak  akıl işi mi o da tartışılır. Bana kalsa semtlerine uğramam ama Allah bunları çevremize yerleştirmiş bulunmuş. Sonuçta hayatındaki bazı kimseleri kendin seçemiyorsun.

Dün bir hadise yaşandı. Önemsiz küçük. Ama yanımda bulunanların ben o olayı yaşarkenki yüz ifadesi beni olaydan ziyade sinirlendirdi.

Bir alışveriş merkezine giriyoruz. Bebek  arabası ile her zaman kontrol cihazlarının (artık adı her ne nane ise...) dışından geçmeyi tercih ederim. Ve hep bu konuda güvenlik görevlileri yardımcı olur. Dün kapının dışında daha tenha ama denetimsiz olan yerden girmek istedim. Gerçi sonradan bunu yaptığım için kendime de kızdım. İnsan etrafında böyle yargılayıcı kusur aramaya pek müsait tipler varken fırsat verecek davranışlardan kaçınmalı ama kalabalık içine girmek istemedim ve o anda canım oradan yürümek istedi işte ya en basit açıklama bu.

Güvenlik bir bilmişlik yapıp ( belki görevini yaptı o da eksik gedik yaptı ya...) beni kalabalığın içine çağırdı. Ben tabiiki sinirlenerek tepki gösterdim. Hoş tepkilerim bazen aşırıya kaçabiliyor ama bu kez  kontrollü olduğumu sanıyorum ve güvenliğe “şaka herhalde” bunu ilk kez siz bu şekilde yapıyorsunuz, her zaman cihaza bebek arabası ile girmem ve bu konuda her zaman güvenlik görevlileri de yardımcı olur dedim. Arada ufak çaplı bir laf kalabalığı oldu sonra devam ettim. Çünkü hiçbir arama yapmadan beni tamamen göz ile denetleyerek aldılar ve haliyle bu saçma davranışa da sinirlendim. Arabanın alt sepetindeki çanta bile kontrol edilmedi. Öylece sırf güvenlik orada duruyor diye oradan geçmeye mecbur bırakıldım.

Tabi bu önemsiz bir olay, orada oldu ve geride kaldı ama daha sonra yanımda olan tiplerin yargılar ve yadırgamış bakışları.. Üstelik ben sinirli iken ve derdimi onlarla paylaşmaya çalışırkenki ifadeleri, manidar sessiz kalışları tahammül edilir şey değildi. Buraya o ifadeyi koyabileceğim bir yüz olsaydı da anlatabilseydim  keşke. Yani sen kimsin de o tribe  giriyorsun. Herif yanındaki kimsenin bu olayındn resmen rahatsız oldu. Neredeyse tanışmıyoruz diyecek. Ulan sana ne oluyor?! Benim dostumun başına bu hadise gelse hiçbirşey yapamasam sakin ol sen haklısın gereksiz yere seni üzdüler falan der teselli yoluna giderim. Açıkçası ben de onu bekledim ama hayaller insan hayatlar çöp arabası. Evet çöp arabası olmuşlar resmen. Yani af buyrun paran kadar halt ye diyesim geldi.

Hemen ardından aileleri  ile denk geldik aynı o klasik kendini burjuva sanan Anadolu köylüğünden çıkma elitlerin(!) dünya onların çeperinde  dönüyor edası...

Burada bunu o kadar çok kişide görüyorum ki.. anlatabilmem na mümkün. Ha haydi bir İngiliz asilzadesi olur da aristokrasinin kökünden gelir dibine vurur anlarım ama Konya’nın bozkırından kopup İstanbul’da voleyi vurunca bi hallere bürünen parasından başka da bi haltı olmayan cühela takımının elitizmini kıçım bile dinlemiyor.

Üstelik de benim kim olduğumu, nereden geldiğimi asla bilmeyen insanların kendilerini benim yanımda madden değerli sanmaları yanılgısı içerisindeler iken...

Söyleyeyim dedim.

Yani daha derdim ve anlatacak şeyim çok da dünya henüz beni anlamaya hazır değil be babuş. O seviyeye gelince alo deyin çözülürüm

4 yorum:

  1. Dünyanın bir kısmı seni anlıyor yavrucuğum. Hem de büyük bir kısmı, zira bu sonradan olmalardan her yerde var. Giydiği kıyafetler, kullandığı arabalar, takıldığı yerler, içtiği drinkler (!) ile sadece izlediği dizileri yansıttığını fark et(tir)meden elit oluverenler. İstediğin kadar oku, görmüş geçirmiş ol, daha iyi konuş, daha düzgün davran önemi yok, cebindeki para kadar değerli ve onlara layıksın gülüm. :)

    YanıtlayınSil
  2. balım ben bu yoruma belki dört kere falan cevap yazmıştım lakin ios u adam saymıyor blogger hepsini yemiş. ama doğrusun ben bunların içine gelin geldim.çilk baş afalladım noluyoruz lan oldum. sonra adam olmayanı adam yerine koymamayı öğrendim evelaallah.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. En zor noktadan deneyimlemişsin, Rabbim yardımcın olsun. Hoş, olmuş ki kafa sağlam kalmış çok şükür. Yemek işten değil çünkü öyle bir durumda :))

      Sil
    2. yok yook epey bjr gidis gelisler yasadım bakma hatta bir ara yazayım diyorum😂

      Sil

Senin fikrini de alalım?